Kako mentalna aritmetika utječe na razvoj moždanih hemisfera?

– Što su to moždane hemisfere i koja im je namjena?

– Je li za razvoj mozga bitno da se stvore uvjeti učenja i razmišljanja u kojima obje hemisfere rade istovremeno?

– Je li mentalna aritmetika jedan od dokazanih načina kako bi se osigurao poticaj rada moždanih hemisfera u procesu učenja i razmišljanja?

Prema teoriji lateralizacije mozak se dijeli na dvije cerebralne hemisfere (lijevu i desnu), od kojih svaka ima svoju funkciju. Postoji više teorija o utjecajima i funkcijama lijeve i desne hemisfere. Većina se slaže oko toga da je lijeva hemisfera zadužena za logiku, računske operacije, čitanje i pisanje. Dakle, lijeva hemisfera nam pomaže da računamo, analiziramo i kalkuliramo, pa se zato ista često naziva i digitalni mozak. S druge strane, desna hemisfera predstavlja našeg unutrašnjeg umjetnika koji posredstvom mašte kreira svoj intra svijet u bojama, slikama i raznovrsnim oblicima. Dakle, desna hemisfera kontrolira kreativnost, umjetnička čula i osjećaj trodimenzionalnosti te se ona naziva analogni mozak.  

Za pravilno funkcioniranje mozga, važno je da lijeva i desna hemisfera “surađuju”. Kada hemisfere funkcioniraju uravnoteženo, stvaraju se uvjeti za povećanje intelektualnih sposobnosti djeteta! Zato psiholozi potiču roditelje da promatraju svoje dijete i pokušaju otkriti kolika je neravnoteža i u korist koje hemisfere. Na primjer, djeca koja imaju slabiju lijevu hemisferu, imat će problem s pisanjem i učenjem jezika, dok se kod onih s nešto slabije razvijenom desnom hemisferom može javiti nespretnost, neobično držanje i manje razvijene motorne vještine

Kako mentalna aritmetika utječe na upotrebe lijeve i desne hemisfere mozga?

Jedan od dokazanih načina poticanja istovremene upotrebe lijeve i desne hemisfere je mentalna aritmetika. Mentalna aritmetika je precizno osmišljen program sa specifičnim metodama rada, zasnovan na osnovu znanstvenih činjenica u polju psihologije i pedagogije. Osnovna namjera našeg programa mentalne aritmetike je stimulacija upotrebe obe moždane hemisfere istovremeno, te samim time i uravnoteženi razvoj mozga i misaonih procesa.

Posredstvom ovakvog načina rada mentalna aritmetika omogućava uspješno učenje i mentalni trening u kojem se uočava znatno poboljšanje koncentracije, pamćenja i pažnje. Ovako posebno razvijen program mentalne aritmetike, sa specifičnostima metoda rada kojim se aktiviraju desna i lijeva hemisfera, dokazano osigurava šansu da se mozak razvija u svom punom potencijalu, potičući kod djece logičku i analitičku misao, fotografsko pamćenje i kreativnost, koji su u našem osnovnom obrazovanom sustavu i dalje zanemareni. Iako znanstvena istraživanja pokazuju da je kod većine ljudi jedna moždana hemisfera (lijeva ili desna) dominantnija, to ne znači da onu drugu, manje dominantnu, ne treba optimalno razvijati. Naime, najveći broj ljudi najčešće koristi lijevu hemisferu, zanemarujući značaj razvoja i desne hemsfere, koja se najintezivnije razvija u periodu od 4. do 12. godine života

Naš program mentalne aritmetike koristi upravo ovu znanstveno dokazanu činjenicu da u tom periodu intenzivnog razvoja desne hemisfere iskoristimo dječje kreativne potencijale i omogućimo im potpuni intelektualni razvoj.

Cilj programa mentalne aritmetike

Osnovni cilj ovakvog program mentalne aritmetike je da se kroz računske operacije u formi logičkih programskih zadataka i vizualizaciju istih, mozak djeteta potakne na istovremenu upotrebu lijeve i desne hemisfere, koristeći logičku i analitičku misao i imaginaciju u zamišljanju onoga što je prethodno praktično usvojio. Stavljajući dijete u pedagošku situaciju, gdje istovremeno misli, zamišlja i pamti, koristi prethodno utvrđena pravila motorike, koja prati mentalne slike koje dijete zamišlja, trudit će održatii svoj fokus, kod djece se istovremeno pokreću i razvijaju kognitivne sposobnosti kao što su pamćenje, koncentracija, pažnja, logika, analitička misao i fina motorika, čiji je razvoj, pogotovo kod djece mlađih uzrasta, od velike važnosti.

Autor: Suzana Pajović

Skip to content