Hikari program
mentalne aritmetike
Najbolje što djetetu možete omogućiti za lakše obrazovanje
Mentalna aritmetika je sredstvo s kojim razvijamo um
Mentalna aritmetika je sposobnost brzog računanja bez korištenja olovke, papira ili kalkulatora. Djeca zbrajaju, oduzimaju, množe i dijele velike nizove brojeva i to sve “napamet”.
Očekivano se zapitati: “Zašto bi djeca učila računati bez pomagala kada imamo kalkulator na svakom pametnom uređaju?”
Nastavite čitati kako bi saznali kako se dječji mozak razvija i zašto bi bilo dobro da svako, ali baš svako dijete pohađa mentalnu aritmetiku.
Kreativac ili matematičar?
Zašto ne oboje!
Mozak se sastoji od lijeve i desne hemisfere. Obe hemisfere naizgled su iste, ali su različite u funkcijama. Lijeva moždana hemisfera naziva se “digitalni mozak” – kontrolira čitanje, pisanje, računanje i logičko razmišljanje.
Desna hemisfera još se naziva “analogni” mozak. Ona kontrolira kreativnost, maštu i vizualizaciju.
U periodu od 4. do 14. godine, mozak djeteta izgleda kao dramatična pozornica na kojoj se neprestano odigrava ogroman broj podražaja – “električna oluja” živčanih impulsa u kojoj se sukobljavaju funkcije moždanih hemisfera. One se bore za dominaciju nakon čega će jedna izaći kao dominantna strana mozga.
Kako bi dijete razvilo pune moždane potencijale hemisfere se trebaju razvijati podjednako!
Djeca mogu biti kreativci i matematičari, samo to treba potaknuti na pravi način.
Uloga mentalne aritmetike u razvoju djeteta od 4. do 14. godine
Novorođenče ima isti broj neurona kao i odrasla osoba. Broj neurona se ne može povećavati, ali zato može broj sinapsi između neurona.
Sinapse su ključne za razvoj inteligencije te čine moždanu podlogu za cijeli život. Više sinapsi znači i veće intelektualne sposobnosti.
Hikari mentalna aritmetika razvijena je baš iz tog razloga: kako bi djeca u najvažnijoj dobi za razvoj podjednako razvijala obe hemisfere mozga i potaknula razvoj sinapsi.
Abakus - alat koji razvija um
U mentalnoj aritmetici koristi se abakus jer vježbanje uz njega potiče korištenje obe moždane hemisfere.
Kada djeca savladaju rad na fizičkom abakusu, nakon nekog vremena ga “odbacuju”, vizualiziraju ga i tako računaju.
Pokretima prstiju pomiču kuglice na zamišljenom abakusu te izvode matematičke operacije (od tu dolazi ime “mentalna aritmetika”).
U tom procesu djeca upotrebljavaju lijevu i desnu stranu mozga, što dovodi do veće komunikacije između hemisfera, većeg dotoka kisika, intenzivnijeg stvaranja sinapsi i snažnijeg razvoja mozga.
Hikari mentalna aritmetika djeci daje poticaj kako bi ostvarila svoje pune potencijale i otkrila genijalnost u sebi!
Djelić nastave s Hikari mentalne aritmetike
Koje to TRAJNE intelektualne sposobnosti SVA djeca razviju uz Hikari mentalnu aritmetiku?
Djeca razvijaju niz sposobnosti kao što su:
- koncentracija i pažnja,
- brzo računanje,
- snažnija memorija,
- fotografsko pamćenje,
- analitičko i logičko razmišljanje,
- kreativnost i mašta,
- sposobnost vizualizacije,
- sigurnost i samouvjerenost.
Razvoj iznad navedenih intelektualnih sposobnosti koje se ne gube s vremenom predstavlja glavni cilj Hikari mentalne aritmetike!
Napredak djeteta primijetit ćete u ovim situacijama
Već nakon 2 i pol mjeseca pohađanja nastave!
Djeca brže pišu domaće zadaće jer se mogu bolje koncentrirati na rješavanje problema.
Djeca se bolje koncentriraju i fokusiranija su na ono čime se bave u tom trenutku (učenje, igra, sportska aktivnost).
Manje treme prilikom usmenih ispita. Kako djeca kod nas na nastavi često izlaze na ploču rješavati zadatke, tu naviku prenesu u školu. Tako se oslobađaju treme prilikom izlaganja ili ispitivanja.
Manje potrebe za instrukcijama. Naši polaznici u pravilu imaju manje potrebe za instrukcijama kako iz matematike, tako i iz ostalih predmeta.
Manje stresa prije ispita. Djeca bolje planiraju svoje vrijeme i strukturiraju znanje.
Veća koncentracija u svakodnevnom životu. Djeca pokazuju veću koncentraciju u svakodnevnom okruženju.
Emocionalna inteligencija im se povećava jer unutar nastavnih grupa sudjeluju djeca različite dobi.
Imaju veći fokus i kod ostalih aktivnosti poput umjetnosti i sporta, što ih dovodi do boljih rezultata.
Iako je svako dijete posebno, našim polaznicima je zajedničko: bolji uspjeh u školi, umjetnosti i sportu!
Odakle dolazi Hikari 光 program mentalne aritmetike?
Škola Malac Genijalac jedina u Hrvatskoj primjenjuje originalni HIKARI 光 program mentalne aritmetike. Hikari na japanskom znači svjetlost i simbolizira proces učenja i buđenja (osvjetljavanja) mentalnih kapaciteta. Dolazi s instituta Tomeo Soroban u Japanu te je nastao kao rezultat dugogodišnjeg rada psihologa, pedagoga i drugih stručnjaka iz svijeta obrazovanja. Zasniva se na upotrebi drevne računaljke abakusa (算盤 jap. soroban). Mentalna aritmetika ima vrlo veliku ulogu u japanskom obrazovnom sustavu, te samo u Japanu postoji 6446 škola mentalne aritmetike.
Mentalna aritmetika se temelji na TBDP pristupu (Total Brain Development Program) i VAK metodi (Vizualno – Auditivno – Kinestetičko).
Faze nastave
Abakus faza traje tijekom početnih razina na kojima se koristi računaljka abakus. Računanje se provodi pomicanjem kuglica pomoću prstiju lijeve i desne ruke. Težište je na finoj motorici i intenzivnim osjetilnim podražajima (vid, sluh, dodir). Djeca prvo promatraju ono što im nastavnik pokazuje i slušaju upute, a zatim sami poduzimaju konkretne radnje. Ovom metodom pokreće se intenzivan moždani proces jer prsti neprestano dodiruju kuglice u pokretu. Time se aktiviraju taktilni nadražaji koji dalje potiču centre u mozgu i stvaraju nove neuronske veze (sinapse). Korištenjem prstiju obje ruke istovremeno aktiviraju se obje moždane hemisfere i povećava se kognitivni kapacitet. Zato se s pravom može reći da logičke operacije na abakusu predstavljaju pravu moždanu gimnastiku, nešto poput čučnjeva ili sklekova za mozak!
Česta pitanja o
Hikari mentalnoj aritmetici
Minimalna dob za upis na mentalnu aritmetiku je 4 godine. Ako niste sigurni je li dijete spremno za program, slobodno se prijavite na besplatni ogledni sat gdje učiteljice vrše jednostavna testiranja te donose zaključak je li dijete razvojno spremno za pohađanje programa.
Da bi dijete kvalitetno pohađalo nastavu treba znati pisati, čitati te prepoznavati odnose među brojevima.
Grupe broje do maksimalno 12 djece.
Djeca u dobi od 4 do 6 godina teoretski mogu pohađati program Numicon, Hikari mentalnu aritmetiku ili Malac sveznalac. Ako dijete još nije savladalo brojeve (pisanje, čitanje, prepoznavanje i odnose među brojevima), ono treba prvo pohađati Numicon ili Malac sveznalac, kako bi kasnije moglo pohađati Hikari mentalnu aritmetiku.
Redovna nastava se održava jednom tjedno po 3 vezana školska sata, a za svaku grupicu osiguran je još jedan termin za nadoknade i dodatno vježbanje u trajanju od 2 vezana školska sata.
Upisi za Hikari mentalnu aritmetiku su otvoreni dva puta godišnje: ljetni upisni rok (kolovoz/rujan) i zimski upisni rok (siječanj/veljača).